להתחברות
לקבלת שם משתמש וסיסמא
הרשם כאן

מהי סוגיא | מקורות

תלמידי-חכמים מרבים שלום בעולם

 

יש טועים שחושבים, שהשלום העולמי לא יבנה

כי-אם ע"י צביון אחד בדיעות ותכונות,
וא"כ כשרואים ת"ח .. מתרבים הצדדים והשיטות,
חושבים שבזה הם גורמים למחלוקת והפך השלום.

 

ובאמת אינו כן, כי השלום האמתי אי אפשר שיבוא לעולם
כי-אם דוקא ע"י הערך של ר ב ו י השלום :
שיתראו כל הצדדים וכל השיטות, ויתבררו איך כולם יש להם מקום,
כל אחד לפי ערכו, מקומו וענינו.

 

ואדרבא גם הענינים הנראים כמיותרים או כסותרים, יראו כשמתגלה אמתת החכמה לכל צדדיה, שרק ע"י קיבוץ כל החלקים וכל הפרטים, וכל הדעות הנראות שונות, וכל המקצעות החלוקים, דוקא על ידם יראה אור האמת והצדק, ודעת ד' יראתו ואהבתו, ואור תורת אמת.

 

על-כן תלמידי חכמים מרבים שלום, ..מילדים דברי חכמה חדשים,
בזה הם מרבים שלום : כי כולם יכירו ,שכולם,
גם ההפכים בדרכיהם ושיטותיהם
המה כולם למודי ד',
ובכל אחת מהנה יש צד שתתגלה על ידו ידיעת ד' ואור אמתו
.

 

"ורב שלום בניך":  לא אמר גדול שלום בניך, שהיה מורה על ציור גוף אחד גדול, שאז היו הדברים מתאימים לאותו הרעיון המדומה, שהשלום הוא צריך דוקא לדברים אחדים ושיווי רעיונות, שזה באמת מגרע כח החכמה והרחבת הדעת, כי אור הדעת צריך לצאת לכל צדדיו, לכל הפנים של אורה שיש בו, אבל הרבוי הוא רב שלום בניך, אל תקרי בניך, אלא בוניך, כי הבנין יבנה מחלקים שונים, והאמת של אור העולם תבנה מצדדים שונים ומשיטות שונות, שאלו ואלו דברי אלהים חיים

הרב קוק

אל המקור המלא>

 

מקורות אחרונים באתר

Avatar

כלי סוגיא היחודיים

כלי שדרוג ועריכה של הדיון הפורומי לסוגיות